Debrecen népe új gyárat épít a BMW-nek.




Pár napja verte dobra a tőle telhető legnagyobb büszkeséggel a kormány, hogy hazánkba települ a BMW autógyár. Is.

A világhírű cég még alá sem írta a szükséges papírokat, de máris óriási fidesz-mutyi körvonalazódik a napi hírekben. Kósa Lajos városában háborognak az érintettek, ami nem csoda, hiszen bármi, amihez ezek hozzáérnek... 

Kiderült, hogy a cívis város a céget egy mezőgazdasági területre akarja telepíteni, amiben nincs semmi különös, hiszen ez a lényege az un. zöldmezős beruházásnak. Csak hogy a terület a város északi határán, roppant termékeny (kb. 50 Ak/Ha értékű) területén helyezkedik el, ami kérdésessé teszi a városvezetők józan ítélőképességének a puszta létezését is. Különösen akkor, ha a város déli részén - mezőgazdaságilag értéktelen területen, az un "homoki részen" - már létezik egy ipari park, aminek a bővítése is töredékébe kerülne, ha az szükséges. Mert a homoki részen egy millió alatt kel el egy Ha terület, de a telepítés tervezett helyén meg három milliós felajánlott vételár felett is erősen gondolkodóba esik a szerencsés tulajdonos.....

Ám de a város már lépett. 44 milliárdos kölcsönt vesznek fel a városi kassza terhére, hogy területet vásároljanak a cégnek, és a szükséges közműveket is kiépítsék hozzá - direkt csak a cég használatára. (a közmű beruházás megvalósításához csak néhány traktoros, pár teherautó sofőr, és egy tucat kubikos kell majd a fizikai munkásokból.. Utóbbiak lehet hogy közmunkás rabszolgák lesznek, úgy még kisebb a költség)
A felvenni kívánt hitel összege viszont arra is mutat, hogy a városnak még sem a déli ipari terület bővítése a célja, hanem az északi termőterület felvásárlása.

A helyiek szerint 10 éve még csak 1, 1,5 milliót ért egy Ha zsíros föld a környéken. Mindet nagygazdák vették meg, és ma is hatalmas kukoricatábla zöldell az egész földterületen. Ha eladják a városnak a roppant értékes földet, legkevesebb 400 millió Ft hasznon osztozkodhatnak majd. De akár a dupláján is.. 
A gazdák neve még ismeretlen, de a közelmúltban lezajlott földmutyi tényeinek ismeretében bizonyos, hogy a fidesz és orbán viktor legkedvesebb helyi oligarcháiról lehet szó - másként egy felelősen gondolkodó városvezetés aligha menne bele ebbe a környezetrombolásba, ha van másik lehetőség is. És van!

A város lakóinak zsebére felvenni tervezett hitel azonban megér még egy gondolatot.
Ha például a nemzetünk legjobb, és legokosabb üzletembere, Mészáros Lőrinc úgy döntene, hogy az itt keresett pénzén gyárat épít Németországban, akkor a következők történnek: odamegy, kinézi a birtokot, megveszi, engedélyezteti az építést az összes hatósággal, aztán megépíti, - és közművesítteti - aztán működési engedélyt szerez, és megkezdi a termelést. Mindezt a saját pénzén. A település polgármestere ehhez egy centet se fog neki adni! S ha már termel, egy évig nem kell majd adót fizetnie - de aztán az elmaradtakat is le kell szurkolnia.  Ha szerencséje van szerezhet pár százalék kedvezményt is egy két évre, sőt egy pár munkást is alkalmazhat állam költségen - utólagos finanszírozással!!! 

Ám itt fordítva lesz minden. Az állam,  - a társadalom - előre fizet mindent. Földet, a hozzá vezető víz, gáz, villanyvezetéket, és utat, plusz akár 10 milliót minden tervezett dolgozó munkahelyének "megteremtésére" (Egy millióból ma hány négyzetméter összeszerelő műhely építhető vajon?? És tízből? Gépek nélkül persze!) 

A papírok még nem készültek el. De ha a gyár is elkészül - az Audi győri példájából kiindulva - abban legfeljebb ezer összeszerelő - főként betanított - munkásra lesz szükség.. Vagy  ha két robottal többet építenek be akkor ennél is sokkal kevesebbre. A cívis városban valószínű, hogy ennél sokkal több - sokszor több - munkanélküli van, tehát nem jelent a munkanélküliség regionális problémájára generális megoldást a cég megjelenése a munkaerőpiacon.
Akkor viszont miért is éri meg ezért a projectért 44 milliárdos hitelt akasztani a város lakóinak nyakába??
A választ már nem csak a puszták szele ismeri...   

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

HAZUDIK ORBÁN A HALOTTAK SZÁMÁRÓL!

KADIROV A PRIGOZSINI LÁZADÁSÁRÓL.

HOGYAN LETTÜNK RABSZOLGÁK A SAJÁT HAZÁNKBAN?